Türkiye genelinde milyonlarca vatandaşı ilgilendiren sosyal yardımlar, kıdem tazminatı tavanı ve bedelli askerlik ücretleri, memur ve emekli maaş katsayısındaki yükselişle birlikte yeniden belirlendi.
Anadolu Ajansı verilerine göre, memur ve memur emeklilerine uygulanan yüzde 13,52'lik zam oranı, söz konusu kalemlerin tamamını etkiledi.
Milli Savunma Bakanlığı tarafından resmi olarak açıklanacak tutar öncesi hesaplamalara göre, bedelli askerlik ücreti 472 bin 653 lira 34 kuruşa ulaştı. Yoklama kaçağı ve bakayaların ödemesi gereken ek tutar ise 5 bin 541 lira 29 kuruş olarak hesaplandı. Yeni tarife 1 Temmuz 2026 ile 31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olacak.
İş sözleşmesi feshedilen çalışanların yararlanabildiği kıdem tazminatı tavanında da artış yaşandı. Hazine ve Maliye Bakanlığı katsayılarıyla belirlenen tavan tutarı, 64 bin 948 lira 77 kuruştan 73 bin 729 lira 84 kuruşa çıktı.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından ödenen engelli aylıkları da güncellendi. Buna göre, yüzde 40-69 arası engelli vatandaşların aylığı 5 bin 793 lira 31 kuruş, yüzde 70 ve üzeri engelli vatandaşların aylığı ise 8 bin 689 lira 96 kuruş olarak belirlendi.
Sosyal güvencesi bulunmayan 65 yaş üzeri vatandaşlara verilen aylık ise 7 bin 257 lira 35 kuruşa yükseldi.
Topluluk Yorumları 0
Görüş ve düşünceleriniz editöryal ilkeler doğrultusunda yayınlanır.
Yorumunuz onaylandığında bildirelim mi?
Yorumunuz editörlerimiz tarafından yayınlandığında ve size yanıt geldiğinde anlık bildirim alın.
Düşüncelerinizi paylaşmak ve tartışmaya katılmak için giriş yapın veya üye olun...
Henüz yorum yapılmamış
Bu haber hakkında ilk görüşü belirten siz olun ve tartışmayı başlatın!